۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84304490
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نیش و کنایه‌ها به انتصاب‌های فدراسیون فوتبال

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 84304490
نیش و کنایه‌ها به انتصاب‌های فدراسیون فوتبال

تهران- ایرناپلاس- انتصاب‌ها در فدراسیون‌های ورزشی همیشه زیر ذره‌بین کارشناسان و ملی‌پوشان سابق و متخصصان آن حوزه قرار دارد؛ اما وقتی سخن از فدراسیون فوتبال می‌شود که حاشیه‌ها همیشه در صدر آن قرار داشته‌اند، بیشتر نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. با توجه به انتظارها برای ایجاد تحول در این فدراسیون، برخی از حکم‌های صادره، با واکنش‌هایی نیز همراه بوده است.

به گزارش ایرناپلاس، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم وقتی به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد همان زمان در جمع خبرنگاران گفت: «خودمان را ملزم و مکلف می‌دانیم به‌شفافیت، پاسخگویی و به کارگیری نیروهای متخصص و خبره که بتوانند به کارآمدی فوتبال کمک کنند.»

عزیزی‌خادم گفته، از وقتی که به فدراسیون فوتبال آمده، اعضای هیأت‌رئیسه را انتخاب کرده و افرادی همچون میرشاد ماجدی، خداداد افشاریان، مهرداد سراجی و بهرام رضائیان (هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال)، حیدر بهاروند (رئیس سازمان لیگ)، احمدرضا براتی (داور مرکز حل اختلافات ورزشی)، سیده شهره موسوی (نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان) و حمیدرضا مهرعلی (سرپرست نایب رئیس اول فدراسیون) را برای بخش‌های مختلف انتخاب که همگی از بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

البته به این نفرات باید دکتر غلامرضا رفیعی (مشاور عالی رئیس فدراسیون در امور حقوقی)، منصور قنبرزاده (سرپرست دبیر کلی فدراسیون)، ابراهیم جهانیان (مدیر حوزه ریاست فدراسیون)، علیرضا امامی‌فر (رئیس مرکز ملی فوتبال)، غلامرضا حسینی‌فر (مشاور امور اقتصادی‌)، علی جوادی (سخنگوی رسمی فدراسیون فوتبال که استعفاء کرد)، امیر عرب (مشاور عالی دبیرکل در امور استان‌ها)، حسین شریفی (سرپرست بخش روابط عمومی) را نیز اشاره کرد.

تک تک این نفرات جای بحث دارند و هستند افرادی در این جمع که کار بلدند و می‌توانند مفید واقع شوند، اما قصد داریم در مورد برخی این انتصاب‌ها صحبت کنیم.

اقبالی: خورشیدی از جنس فوتبال است‌
مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در این رابطه به ایرناپلاس گفت: «‌بسیاری در پست‌های مختلف آمدند و رفتند، هیچ‌کس نپرسید که بالای چشم‌شان ابرو هست یا نه‌؟! پیش از این هم افرادی در راس کار قرار گرفتند که تخصص آن را نداشته‌اند. مدتی روی شایستگی یا عدم شایستگی با سوابق دست و پا شکسته‌ای آمدند و اثری گذاشتند و رفتند. کسی نپرسید او کجای کار بود و ارزیابی عملکردش چه بود؟ کسی نپرسید او انتخاب شد یا روی رفاقت و دوستی قدیمی آمد و شاید به‌دلیل همکاری شغلی به این مقام رسید! هرچه بود از این چشمه آبی در نیامد و از این ابر بارانی حاصل نشد.»

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره انتصاب مجتبی خورشیدی برای سرپرستی تیم ملی نیز گفت: « جوانی تحصیل کرده که سوابق بازیگری‌، مربیگری و مدیریتی دارد و اگر شاید مانند بسیاری محبوب دل مردم نباشد که این مهم است، اما از جهات درک شاخص‌های شغلی و درک مسئولیت و تعهدی، که به او سپرده شده،‌ به بیراهه نرفته است. خورشیدی از جنس فوتبال است‌. مدرک A آسیا را دارد. با تیم‌های مختلف در رده‌های مختلف کار کرده در کار سازمانی و اداری صاحب تجربه است و مهم‌تر این‌که، مملو از انرژی و هوش شغلی است‌. حداقل اجازه دهیم این انتصاب که تا حدی بر اساس لیاقت انجام شده، راه خود را ادامه دهد؛ شاید آینده شفافیت آن را به اثبات برساند.»

برخی از اهالی فوتبال معتقدند انتخاب مجتبی خورشیدی بیشتر به دوستی و رفاقت برمی‌گردد تا تخصص! زیرا از نظر دانستن زبان انگلیسی آنچه که درباره او گفته می‌شود واقعیت ندارد و زبان انگلیسی خورشیدی ضعیف است!

حمیدرضا مهرعلی رئیس سابق فدراسیون اتومبیل‌رانی که برای حضور در هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز کاندیدا شد اما موفق به کسب آرای لازم در مجمع نشد، به‌عنوان سرپرست نایب‌رئیسی اول این فدراسیون انتخاب شد. مهرعلی و عزیزی‌خادم در سال ۸۴ جزو مدیران و مشاوران پرویز کاظمی وزیر رفاه وقت بودند که مسئولیت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را برعهده داشتند که این اتفاق رخ نداد. همچنین آن‌ها در خارج از دنیای ورزش هم در چندین شرکت صنعتی همکار بوده‌اند و سمت‌هایی مانند رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل را برعهده داشته‌اند. تکلیف این انتصاب هم مشخص شد.

با گذشت بیش از ۵۰ روز از حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال، هنوز در مورد شغل دیگر خود شفاف‌سازی نکرده است. عزیزی‌خادم، پیش از انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون، رئیس هیأت‌مدیره شرکت پتروشیمی امیر کبیر بوده و استعفاء نداده است.

عزیزی‌خادم دو شغله نیست!
گفته می‌شود از روزی که عزیزی‌خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد در شرکت پتروشیمی امیر کبیر به‌عنوان عضو غیر موظف شناخته شد، اما چون این شرکت خیلی دیر اقدام کرد و همین موضوع حساسیت رسانه‌ها را بالا برد. عزیزی‌خادم  اکنون دو شغله محسوب نمی‌شود. اولویت اول فدراسیون فوتبال تیم ملی است و همه تلاش فدراسیون‌نشین‌ها حضور موفق این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

فدراسیون فوتبال در نخستین گام پاداش بانوان را پس از سه سال زنده کرد، اما اینکه می‌گویند چرا مالیات کم شده، ظاهرا ربطی به فدراسیون فوتبال نداشته و در قراردادشان ثبت شده بود.

۳ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.